Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Volg de onderstaande stappen om bij de polisvoorwaarden te komen:

  • Klik op het hoofdmenu op "Verzekeringen"
  • Kies de verzekering die u wilt afsluiten. Door op de verzekering te klikken komt u op de berekenpagina.
  • Op de berekenpagina vindt u het tabblad “Voorwaarden” aan de rechterkant van het scherm.
  • Onder dit tabblad vindt u de productvoorwaarden, de algemene voorwaarden en de productwijzer.

U wilt weten hoe u uw lopende verzekeringen opzegt bij uw huidige verzekeraar. 

Klik hier om onze standaard opzegbrief te downloaden. Deze kunt u ingevuld naar uw huidige verzekeraar sturen om uw verzekering zelf op te zeggen.

Volg deze korte stappen om uw verzekering te wijzigen:

  • Ga naar "BespaarPremie.nl".
  • Ga naar "Inloggen" en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Klik vervolgens op "Mijn verzekeringen".
  • Zoek de verzekering op die u wilt wijzigen en klik op de button "Details" welke voor uw verzekering staat.
  • Klik vervolgens op "Wijzigen".
  • Wijzig hier uw verzekering en klik op "Herbereken premie" en op "Volgende stap".
  • U kunt nu de wijziging definitief maken door op "Ja, ik ga akkoord" te klikken.
  • Vul uw wachtwoord in en klik op bevestigen.

U heeft nu uw wijziging doorgevoerd.

Volg de volgende 7 stappen om in te loggen:

  • Ga naar "BespaarPremie.nl".
  • Ga naar "Inloggen" en klik op “Wachtwoord vergeten”.
  • Vul uw gebruikersnaam of uw e-mailadres in. Uw gebruikersnaam vindt u op uw factuur.
  • Klik op “Opvragen”.
  • Binnen 5 minuten ontvangt u een e-mail met daarin een nieuw wachtwoord.
  • Vul het wachtwoord uit de e-mail in in het inlogvenster op de website.
  • Het wachtwoord uit de e-mail kunt u in uw Digitaal dossier aanpassen in een persoonlijk wachtwoord.

U heeft nu weer toegang tot uw Digitaal dossier.

Dat klopt. Per telefoon zijn wij niet te bereiken. Hier kiezen wij bewust voor. Wilt u weten waarom wij geen telefoonnummer gebruiken? Klik dan op deze link.

Hoe krijgt u dan antwoord op uw vraag?

Heeft u een vraag of opmerking? Stuur dan een mail naar info@bespaarpremie.nl. Of neem contact met ons op via het menu "Contact". Ons enthousiaste en deskundige team beantwoordt uw vraag meestal binnen 1 werkdag.

Op uw auto- of motorverzekering bouwt u schadevrije jaren op. Hoe meer jaren u schadevrij rijdt, des te meer korting u krijgt op uw premie.

Wanneer u uw verzekering beëindigt, wordt het aantal aantoonbare schadevrije jaren die u heeft opgebouwd in Roy-Data gezet. 'Aantoonbare schadevrije jaren' is het aantal jaren dat u aansluitend verzekerd bent geweest, min het aantal terugval in jaren in geval van schades waarbij u de schuldige was.

De terugval in bonus/malus trede wordt uitgerekend aan de hand van de bonus/malus tabel. Meer informatie over de bonus/malus tabel vindt u in de voorwaarden van uw verzekering.

Heeft u vragen over de door u opgebouwde schadevrije jaren? Stuur dan een mail naar info@bespaarpremie.nl. Of stel uw vraag via ons contactformulier.

Nadat u uw verzekering heeft beëindigd, worden uw opgebouwde schadevrije jaren door uw vorige verzekeraar in een centrale databank geplaatst. Wij raadplegen uw schadevrije jaren uit deze databank om uw korting of toeslag te bepalen. U hoeft hier normaal gesproken niets voor te doen.

Als uw schadevrije jaren niet terug komen in de databank kan dat een paar oorzaken hebben:

  • Uw vorige verzekeraar heeft uw schadevrije jaren (nog) niet in de databank gezet
  • U heeft voorheen in een lease-auto of een auto van de zaak gereden
  • U heeft uw vorige verzekering in het buitenland afgesloten

In het eerste geval vragen wij u om zelf contact op te nemen met uw oude verzekeraar met het verzoek de schadevrije jaren alsnog in te voeren. In het tweede en derde geval kunt u een leaseverklaring of bonus/malusverklaring van uw vorige verzekeraar opvragen en naar ons opsturen.

Door onze volledig geautomatiseerde werkwijze is het niet mogelijk om met acceptgiro te betalen. Alle premies worden geïnd door middel van automatische incasso.

U wilt uw facturen bekijken. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Ga naar "BespaarPremie.nl".
  • Ga naar "Inloggen" en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Kies 'Mijn Mail + Facturen'.
  • In dit overzicht vindt u al uw facturen samen met andere e-mails.

Intrasurance waar de verzekeringen van BespaarPremie.nl worden ondergbracht berekent geen poliskosten. Uw polis staat digitaal in uw persoonlijke dossier. U kunt zelf uw polis uitprinten. Wilt u toch een polisblad bij BespaarPremie.nl bestellen? Dan zijn de kosten hiervoor € 10,- (inclusief verzendkosten). Wij versturen het polisblad dan naar uw adres. Dit bedrag verrekenen wij automatisch bij uw eerstvolgende incasso.

Staat het kenteken niet op uw naam?

Als het kenteken van uw auto, motor of brommer niet op uw naam geregistreerd staat bij de RDW dan kunnen wij de verzekering helaas niet accepteren.

Is het voertuig voor een langere periode niet verzekerd geweest?

Als het voertuig voor een langere periode niet verzekerd is geweest, kunnen wij het voertuig niet accepteren.

Heeft u een negatief aantal schadevrije jaren?

ls u door schade een negatief aantal schadevrije jaren heeft opgebouwd, valt u onder een bijzonder risico. Op dit moment bieden wij geen verzekering aan voor deze risico's.

Volg de onderstaande stappen om uw e-mailadres te wijzigen:

  • Ga naar "BespaarPremie.nl"
  • Klik op "Inloggen" en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord
  • Ga naar het tabblad "Mijn Registratie"
  • Wijzig uw e-mailadres
  • Klik onderaan de pagina op "Bewaren"
  • Uw e-mailadres is gewijzigd

U gaat verhuizen. Wijzig uw huisadres in uw digitaal dossier. Dit doet u door in te loggen via "Inloggen". In uw dossier kiest u voor het tabblad "Mijn Registratie". Daar kunt u uw huisadres wijzigen.

Is uw adreswijziging ook van toepassing op uw verzekering? Wijzig dan ook uw adres in de polis. Dit is bijvoorbeeld belangrijk bij de inboedelverzekering.

Schade

  • Klik in het hoofdmenu op inloggen en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Klik op het tabblad "Mijn schades" en vervolgens op "Nieuwe schade".
  • U selecteert de betreffende verzekering en klikt op "Verder".
  • U beantwoordt de gestelde vragen.
  • Klik op "Verzenden".

Heeft u een vraag over uw schade afhandeling? Bekijk dan alle details van uw schademelding in uw digitaal dossier. Als u inlogt via "Mijn Dossier Login" vindt u onder het tabje "Mijn schades" alle informatie over de voortgang van uw schade afhandeling. Is uw vraag niet beantwoord? Stuur dan een mail naar info@bespaarpremie.nl.

Het schadeformulier hoeft u alleen naar ons te sturen als de schadebehandelaar hierom vraagt. U kunt het schadeformulier dan mailen naar info@bespaarpremie.nl, onder vermelding van uw schadenummer. Het schadenummer vindt u in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen na het melden van uw schade.

Wilt u zelf direct een schadeformulier uitprinten? Klik dan hier

U kunt ook een schadeformulier aanvragen door op "Contact" te klikken. Vul uw contactgevens en uw aanvraag in. Wij sturen u dan binnen enkele dagen een formulier op. 

Let bij het invullen van het schadeformulier goed op dat de handtekening van beide partijen erop staat. En vergeet niet uw schade online te melden!

Heeft u een vraag of opmerking over uw schadebehandeling? Dan kunt u een mail sturen naar: info@bespaarpremie.nl.